domingo, 23 de noviembre de 2014

Fill del mar

Fa uns anys la meva àvia em va ensenyar a teixir amb un ganxet, em relaxa i m'agrada. Però no ha sigut fins ara que he decidit fusionar-ho amb la meva ceràmica. 

Un dels resultats han estat aquests quadrets, on el teixit en forma part i té tanta força com l'argila. Representa el mar, el cel, o unes xarxes... Fill del mar és una sèrie de peces amb el mar com a fil conductor. Visc lluny del mar però sempre m'ha emocionat quan hi he estat al davant, mirant-lo i sentint-lo.

La idea de l'immensitat, de l'infinit, la força i el poder del mar... i els sentiments de soledat i de connexió que hi sent el pescador....

Curiosament en aquests quadres com en d'altres que he fet, sempre és de nit. Hi sigui o no la lluna representada. Suposo que és perquè és quan no hi veiem que ho sentim tot més. Quan ets a la vora del mar, de nit, i no veus l'horitzó però saps que és allà. Sents molt més el soroll de les onades, i el mar negre es fusiona amb el cel negre, les estrelles... i la lluna. 

La lunita el pren per mirall i s'hi recrea, fent pinzellades de plata a l'aigua fosca, i acompanyant el fill del mar, que no vagi a la deriva.




No hay comentarios:

Publicar un comentario